måndag 2 mars 2009

Fröken duktig



Du behöver inte vara perfekt.

Du behöver inte vara duktig.

Du behöver bara vara.


Ibland undrar jag varför jag aldrig kan säga nej...
Jag är likadan på jobbet som på min fritid.
Chefen kommer och frågar mig om jag kan ta på mig en viss arbetsuppgift för jag "skulle passa så himla bra" för att göra det....ja...då kan man ju inte säga nej..
Har också vissa åtaganden på jobben som jag måste göra...för att jag har utbildning till det..

Ska nu t ex se till att alla 45 personer på jobbet går en viss lab.utbildning..Suck!!! Det kommer ALLTID nåt i vägen när det är dags för utbildningar...vilket innebär att någon helt enkelt inte kan lämna avdelningen..å så måste jag ordna fler utb.tillfällen...å så rullar det på...
Ska det ordnas fest ja då tar jag gärna på mig att vara med i festkommittén...osv osv...

När det gäller mitt jobb i Onyx så är jag likadan... men...visst..det kan jag ta på mig att göra, tycker jag höra mig säga allt som oftast....det är ju inte för inte man är lagledare...ibland är det bara sååå jobbigt..

Lägerboendet...likadant där... jag kan vara bokningsanvarig...det är lugnt..!!

Som tur är så är jag omgiven av människor som faktiskt uppskattar det jag gör...och visst är det skönt att få höra ett och annat uppmuntrande ord emellanåt..sånt värmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar